niedziela, 31 stycznia 2016

Birmański Pagan

Pagan jest najbardziej znanym miejscem w Birmie. Jest ono starożytnym miastem i księstwem. Słynie z dużej ilości świątyń, pagód i klasztorów. 

Do tego miejsca z Nowego Paganu, gdzie zatrzymują się turyści, jest około 4 km. Ja wypożyczyłam rower w hostelu na dwa dni i objechałam teren. Południowo- wschodnią część polecam, brak ludzi, pagody czyhające na Ciebie za krzakami, w odczuciu można cofnąć się o kilka wieków spokojnie. 

 Słynnym środkiem transportu są skutery, bryczki, niektórzy wypożyczają nawet samochód, by eksplorować piaskowe drogi i otaczające je pagody. Niektóre schowane są w wysokiej trawie, inne stoją przy drodze.

Życie w starożytnym mieście niczym nie różni się od "normalnego"  życia. Dzieci chodzą do szkoły, wyprowadza się bydło czy pracuje w polu. Sądzę, że tubylcy przyzwyczaili się już do ciekawskich turystów i nie zwracają na nas większej uwagi. Kwitnie handel przy większych, bardziej znanych pagodach. Chińszczyzna do spotkania wszędzie. Udało mi się porozmawiać nawet w języku polskim z małą birmańską dziewczynką na temat tego, co ma do sprzedania na terenie Świątyni Sulamani. Tak ładnie zachwalała swoje piękne obrazki w naszym języku, że byłam bliska kupna :). 

Zachód jak i wschód słońca oglądałam z najbardziej obleganej pagody Shwesandaw. Wchodziłam na kilka innych pagód też i sadzę, że najładniejszy widok jest właśnie z tej najsławniejszej. Zachód średnio się udał, jednak na wschód warto było wcześnie wstać.

Co do noclegów, ceny zawierają się w przedziale 8-12 dol za pokój. Ja będąc sama, straciłam trochę, ale to jest ten urok podróżowania samemu :). Camping jak i wszelki rodzaj spania u kogoś na kanapie w Birmie jest zakazany, więc zostają noclegi standardowe. 

O cenach w Birmie w innym poście, ale słyszałam, że za sam wstęp na teren Paganu trzeba zapłacić 15 dol. Nikt ode mnie tej kasy nie chciał. Może jestem szczęściarą a może już ją znieśli. Co forum to inne informacje, turyści, których się pytałam, nic nie wiedzieli o opłatach. Cóż, Birma wita! :)

Pagan/ Birma
Pagan/ Birma
Pagan/ Birma
Pagan/ Birma
Pagan/ Birma
Pagan/ Birma
Pagan/ Birma
Pagan/ Birma
Pagan/ Birma
Pagan/ Birma
Pagan/ Birma
Pagan/ Birma
Pagan/ Birma
Pagan/ Birma
Pagan/ Birma

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz