poniedziałek, 27 marca 2017

Noclegi na Sri Lance

Sądzę, że jak większość z nas, staram się wybierać najtańsze noclegi. Wiadomo, sprawdzam opinie, patrzę na zdjęcia, by nie dopuścić do takiej sytuacji jak w Singapurze, że do toalety chodziłam na stację metra :).

Lubię mieć poczucie, że mam zapewniony i zarezerwowany nocleg, bo nie raz i nie dwa było tak, że rezerwując na ostatnią chwilę, płaciłam dwa razy więcej lub nie było już miejsc. 

Poniżej przedstawiam moje miejsca noclegowe na Sri Lance, wraz z subiektywną opinią (100 LKR to około 2,60 zł., ceny listopad 2016):

1. Kandy

Do tego hostelu trafiłam przypadkowo, ponieważ mój wcześniej zarezerwowany obiekt okazał się zamknięty!

Hostel 335  jest duży i czysty. Każdy pokój posiada wiatrak i łazienkę z ciepłą wodą.  Serwowane śniadanie jest bardzo obfite, składa się z tostów z jajkiem, jogurtu, owoców, soku i kawy lub herbaty. Noc kosztuje 750 LKR. 

Właściciel jest bardzo miły i pomocny. Jedynym minusem jest to, że drzwi wejściowe są zamykane na klucz i za każdym razem, jeżeli się chce wejść lub wyjść, trzeba czekać na osobę, która otworzy drzwi. Z jednej strony jest to minus, z innej plus, bo wiadomo, że nikt obcy z ulicy do hostelu nie wejdzie.

2. Dambulla

W Dambulli najbardziej obleganym miejscem jest Złota Świątynia, która od centrum miasta jest oddalona o około 2 km. Z dojazdem do tego miejsca z miasta nie ma problemu, gdyż autobusy zatrzymują się na przystanku przed samą świątynią.

W Dambulli spałam w Oasis Tourist Welfare Center  za 800 LKR/noc. Można zamówić także obiad u właścicielki  za 500 LKR.

 Guest House jest położy naprzeciwko Świątyni. Gdy jest ładna pogoda, nie ma problemu z zakupem żywności czy zjedzenia obiadu w okolicy. Gorzej gdy pada deszcz, wtedy większość sklepików jest zamknięta i trzeba jeździć na żarcie do miasta.

Guest House ładny, czysty, pokój duży z wiatrakiem. Herbata i gorąca woda za darmo. Zimna woda pod prysznicem. Jest Wifi, jednak jego szybkość i działanie zależy od pogody i szczęścia :).

3. Pollonaruwa

Nocleg bardzo blisko starego miasta, plus wypożyczenie rowerów za 500 LKR za dzień. Thisal Guest House posiada duże, ładne pokoje z łazienką, dobrze działające wifi. W cenie śniadanie, jajko i tosty, obfite jak na Sri Lankę przystało. Cena 1000 LKR za noc.

Właściciele bardzo pomocni, prowadzą mama z synem. Pani domu trochę zaborcza, ale wiadomo, chce wszystkiego co najlepsze dla gości :). Można zamówić u niej domowy obiad za 500 LKR.

 Obok guest house jest naprawdę parę fajnych knajp, gdzie można zjeść tanio, dużo i smacznie.

4. Anuradhapura

Miejscówa dobra, wyremontowana. Pokoje z łazienką i wiatrakami. Wifi działa jak chce ;). 

City Capital Hostel  leży w dobrej okolicy, z dużą ilością knajp i sklepów. Ceny nie pamiętam, ale był to jeden z droższych moich noclegów na Sri Lance. Można także wypożyczyć rower na miejscu.

5. Nilaveli Beach

Miejsce opisywane w przewodnikach jako dziewicze i naturalnie piękne. Ja się z tym średnio zgodzę (to tylko moja opinia), plaże średnie, brudne i baza noclegowa jest droga.

Znalazłam tani nocleg, około 10 km od miasta i 15 minut piechotą do plaży. W The Residence Nilaveli noclegi kosztują około 1000 LKR w pokoju wieloosobowym. Właściciele bardzo mili, dobre wifi.  Co do lokalizacji.. no cóż, do jedzenia z pół godziny drogi piechotą, do sklepu z  5 minut drogi. Ogólnie hotel leży w wiejskiej okolicy, gdzie trzeba uważać na krowy chodzące środkiem drogi lub co lepiej, po plaży :) 

6. Ella

Pośród wzgórz herbaty i z daleka od głównej drogi. Na dworzec kolejowy 3 minuty wzdłuż torów. Hostel Sleep Cheap Ella oferuje duże pokoje, ciepłą wodę, dobre wifi i wygodne łóżka. 1000 LKR za noc. 

Bardzo dobra lokalizacja, śmieszni właściciele, których nie ma na miejscu, tylko przyjeżdżają jak muszą do hostelu. Przez noc z koleżanką z Belgii byłyśmy same, każda miała pokój dla siebie. Dobrze wspominam tę miejscówę.

Edit: 
Widzę na booking.com, że teraz w cenie (która jest większa) jest śniadanie. Podobno dobre i obfite!

7. Tangalle

W Tangalle znajduje się najpiękniejsza plaża, jaką widziałam na Sri Lance i nie tylko. Noclegi w samym mieście są średnio tanie, więc zarezerwowałam sobie nocleg z 10 km od miasta. Dojeżdża tam autobus, który jedzie w kierunku Weligamy czy Galle, a przystanek nazywa się UNAKURUWA. 

Tuk Tuk Bay posiada duże pokoje z łazienką, z wiatrakiem, dobre wifi i dobre jedzenie. W okolicy jeden sklepik z wafelkami, batonami i wodą.  Plaża średnia, wąska, rybacy łowią ryby cały dzień. 1300 LKR za noc. 

8. Weligama

W Weligamie zatrzymałam się po to, by zająć miejsce w pociągu do Colombo w klasie bez rezerwacji. Pociąg zaczyna tutaj swoją trasę, więc pomyślałam, że będzie wygodniej tutaj się wbić. I nie myliłam się. Na następnej stacji nie było już miejsc siedzących, a nawet ze stojącymi był problem :).

Zatrzymałam się w Weligama Vila South, który jest domem wraz z hotelem, w którym mieszka bardzo fajna i sympatyczna rodzina. 

Duże pokoje, z wiatrakiem, dobre wifi, trochę daleko od centrum- około 20 min piechotą. Plaża w Weligamie jest straszna, więc na plażowanie jeździłam do Mirissy. Autobusy na Sri Lance naprawdę kosztują grosze.

Cena 800 LKR za noc, 250 LKR za śniadanie, które jest przesmaczne i mega obfite. 

9. Nuwara Eliya

O Nuwara Eliya nie ma co pisać. Polecam zostać w okolicy Ella i pobuszować po tamtejszych plantacjach herbaty. Nuwara Eliya jest niczym wyróżniającym się miastem, a na pole herbaty i tak trzeba jechać za miasto.

Są to moje subiektywne oceny akomodacji. Większość noclegowni na Sri Lance naprawdę jest fajnych i wszystkie te wymienione powyżej, nie zaskoczyły mnie po przybyciu na miejsce. Wszystko zgadzało się z opisem na booking.com.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz