niedziela, 27 listopada 2016

Cukierkowe Kandy

Kandy jest dużym i tłocznym miastem. Jest bardzo ważnym ośrodkiem dla wyznawców buddyzmu, bo znajduje się tutaj Świątynia Zęba Buddy, w której podobno przechowywany jest jego ząb. Kompleks ten jest wpisany na Listę Światowego Dziedzictwa Kulturalnego i Przyrodniczego UNESCO. 

Mnie Kandy przywitało zamkniętym hostelem, który zarezerwowałam parę dni temu. Szczęście w nieszczęściu, że polecono mi inny pobliski hostel, który jest naprawdę świetny 335 Holiday Homes and Dormitory, ciepła woda dobre wifi, blisko do dworca i do jedzenia.

Kandy jest dla mnie taką miniaturką miniaturek Bangkoku. Niby stragany z ciuchami, żarcie na ulicy, jakieś nowe knajpy i puby. Jednak urok Sri Lanki ciągle pozostaje.

Przydatne informacje:
  • hostel 335 Holiday Homes and Dormitory 750 LKR wraz ze śniadaniem
  • wstęp do Świątyni Zęba Buddy 1500 LKR
  • wstęp do Udawatta Kele Sanctuary 670 LKR
  • wstęp na teren klasztoru Bahiravokanda Vihara 200 LKR
Codzienne Kandy:

Kandy/Sri Lanka
Kandy/ Sri Lanka
Kandy/ Sri Lanka
Kandy/ Sri Lanka
Kandy/ Sri Lanka
Kandy/ Sri Lanka
Kandy/ Sri Lanka

Świątynia Zęba Buddy przeżywa oblężenie chyba od zawsze i na zawsze. Bardzo dużo ludzi, bardzo mało miejsca, ale kompleks strasznie mi się podobał.

Na pierwszym i drugim piętrze w nowej świątyni znajduje się Muzeum Zęba Buddy. Wstęp podobno 500 LKR. Ja, naprawdę, niechcący weszłam za darmo, choć wchodzić nie chciałam. Zauważyłam jakieś schody na górę, to dawaj włazimy. I okazało się, że było to wyjście z Muzeum. Ja weszłam na drugie piętro, zobaczyłam co miałam zobaczyć i wróciłam tą samą drogą. Nikt mnie o nic nie podejrzewał. Chyba.
Świątynia Zęba Buddy/ Kandy/ Sri Lanka
Świątynia Zęba Buddy/ Kandy/ Sri Lanka
Świątynia Zęba Buddy/ Kandy/ Sri Lanka
Świątynia Zęba Buddy/Kandy/Sri Lanka
Świątynia Zęba Buddy/ Kandy/ Sri Lanka
Świątynia Zęba Buddy/Kandy/Sri Lanka
Świątynia Zęba Buddy/Kandy/Sri Lanka
Świątynia Zęba Buddy/Kandy/Sri Lanka
Świątynia Zęba Buddy/Kandy/Sri Lanka
Świątynia Zęba Buddy/Kandy/Sri Lanka
Świątynia Zęba Buddy/Kandy/Sri Lanka
Świątynia Zęba Buddy/Kandy/Sri Lanka
Świątynia Zęba Buddy/Kandy/Sri Lanka
Świątynia Zęba Buddy/Kandy/Sri Lanka
Świątynia Zęba Buddy/Kandy/Sri Lanka
Świątynia Zęba Buddy/Kandy/Sri Lanka
Świątynia Zęba Buddy/Kandy/Sri Lanka

Na terenie kompleksu świątynnego znajduje się Muzeum Słonia Radży. To było najukochańsze zwierzę Lankijczyków, więc po jego śmierci postanowili go wypchać i wystawić. Oto efekt.
Świątynia Zęba Buddy/Kandy/Sri Lanka
Świątynia Zęba Buddy/Kandy/Sri Lanka
Świątynia Zęba Buddy/Kandy/Sri Lanka
Świątynia Zęba Buddy/Kandy/Sri Lanka
Świątynia Zęba Buddy/Kandy/Sri Lanka
Świątynia Zęba Buddy/Kandy/Sri Lanka

Drugim moim celem był Królewski Ogród Leśny. Jest to rezerwat, który obejmuje las tropikalny w Kandy. 
Przy wejściu pan rozdaje mapy terenu, więc ciężko jest się zgubić. Polecam bardzo, taki zielony oddech od Azjatyckich miast.

droga do Królewskiego Ogrodu/Kandy/Sri Lanka
Królewski Ogród Leśny/Kandy/Sri Lanka

Królewski Ogród Leśny/Kandy/Sri Lanka
Królewski Ogród Leśny/Kandy/Sri Lanka
Królewski Ogród Leśny/Kandy/Sri Lanka
Królewski Ogród Leśny/Kandy/Sri Lanka
Królewski Ogród Leśny/Kandy/Sri Lanka
Królewski Ogród Leśny/Kandy/Sri Lanka
Królewski Ogród Leśny/Kandy/Sri Lanka
Królewski Ogród Leśny/Kandy/Sri Lanka
Królewski Ogród Leśny/Kandy/Sri Lanka
Królewski Ogród Leśny/Kandy/Sri Lanka
Królewski Ogród Leśny/Kandy/Sri Lanka
Królewski Ogród Leśny/Kandy/Sri Lanka
Królewski Ogród Leśny/Kandy/Sri Lanka
Królewski Ogród Leśny/Kandy/Sri Lanka
Kandy/Sri Lanka
Kandy/Sri Lanka

Gdy człowiek porozgląda się dookoła Kandy, można zauważyć dużego, białego buddę gdzieś na wzgórzu. Tak mi się ten widok spodobał, że zapragnęłam się tam wczołgać. 
Budda jest naprawdę duży, ma 88 stóp wysokości, czyli więcej niż 24 m. Znajduje się on na terenie klasztoru. Miałam zaszczyt wsłuchać się w popołudniową modlitwę. Próbowałam się także wspiąć na szczyt samego buddy, ale piętro 4 było zamknięte a z piętra 3 nie było możliwości podziwiania widoku miasta. A po drodze i tak aparat mi się rozładował.
Fajna wspinaczka, trochę dla rozruszania kości i tyłka. 

Duży Budda/Kandy/Sri Lanka
Duży Budda/Kandy/Sri Lanka
Duży Budda/Kandy/Sri Lanka
Duży Budda/Kandy/Sri Lanka
Duży Budda/Kandy/Sri Lanka
Duży Budda/Kandy/Sri Lanka
Duży Budda/Kandy/Sri Lanka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz