środa, 1 listopada 2017

Tam, gdzie zaczyna się tundra..

O tajdzie i tundrze słyszałam tylko na lekcjach geografii. W życiu bym nie pomyślała, że kiedyś przyjdzie mi to zobaczyć na własne oczy. A, że życie bywa zaskakujące, to już się przekonałam. Bo jak  zwiedzać to na maxa, no nie? 

Tombstone Territorial Park leży  w centralnym Yukonie, z 60 km na północ  od miasta Dawson. Park ten zawiera różnorodność rzadko spotykanej wiecznej zmarzliny jak np. pingo, bugier mrozowy czy "wzorzystą" ziemię. Parę tych definicji musiałam sama sprawdzić w internetach, bo nazwy dziwne. Ale to prawda, wzgórza są różnokolorowe i pokryte tundrą.

W Parku można spotkać karibu, czarne niedźwiedzie, grizzly, łosie, ogólnie wszystko. Występuje tutaj także bardzo dużo roślin i z 137 gatunków ptaków. 

Camping na terenie całego parku jest darmowy, można się rozłożyć  z namiotem gdzie dusza zapragnie. Ale są także wyznaczone miejsca campingowe, o które dba Park Canada, i za nie pobiera opłaty. Chyba 12 dolarów za noc. 

No i na koniec dnia można zobaczyć zorzę polarną. Mi się udało, ale byłam taka leniwa o pierwszej w nocy, że nie dałam rady wygramolić się z samochodu i zrobić zdjęcia niestety. 

Tutaj podaję link do szlaków w Tombstone Territorial Park: TOMBSTONE-szlaki 








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz